دپارتمان فناوری اطلاعات

آموزشگاه فنی و حرفه ای نشان برتر
دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران، برگزار کننده دوره های متعدد علمی و عملی در حوزه فناوری اطلاعات ، مفتخر است که اعلام کند تاکنون میزبان بیش از 15000 هنرجو در آکادمی خود بوده و شرایط شروع کسب و کار جدیدی را با آموزش های تخصصی خود برای هنرجویان این مرکز فراهم کرده است.
تا رسیدن به موفقیت همراه شما هستیم (آموزشگاه فنی و حرفه ای نشان برتر)

 

دپارتمان فناوری اطلاعات

با بخش های دپارتمان آموزشی  کامپیوتر  نشان برتر آشنا شوید

فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات به معنی و مفهوم بسیار ساده یعنی علم استفاده از یک سری ابزار که این ابزار همان پردازش، نگهداری، جمع آوری، ذخیره، توزیع، انتقال، امنیت است که بر روی اطلاعات اعمال میشود. این تعریف برای کسانی که بخواهد با فناوری اطلاعات IT آشنا شوند؛ تعریفی مناسب و کاملاً ساده و شفاف است.
اطلاعات منشأ دانایی و بصیرت در انسان است و هدف از بکارگیری فناوری اطلاعات ، افزایش آگاهی در انسان و نظم در اجراست.
سه محور اصلی در فناوری اطلاعات سخت افزار ، نرم افزار و فکر افزار ( مدیریت دانش ) می باشد.به طور کلی با پدید آمدن این رشته، رشته کامپیوتر با تحولی عظیم روبرو شد و این در حالی است که فناوری اطلاعات سرآمد رشته کامپیوتر است و جایگاه کاملاً مستقل برای خود دارد.
هم اکنون نیز فناوری اطلاعات با شتابی فزاینده در حال تغییر جهان است و این تغییرات در کلیه عرصه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی مشهود است .
با این وجود فناوری اطلاعات هنوز در آغاز راه است.
رشد روزافزون صنایع ارتباطی، مخابراتی و انفورماتیکی، هر روز دنیا را با انقلابی جدید مواجه میکند. انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلیه بخشهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشورها تأثیراتی قابل توجه بر جای گذاشتهاست. با توسعه این فناوری در بخش پزشکی، به دنبال تحول عظیمی در نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی میباشیم و یکی از مهمترین حوزههای اربرد فناوری اطلاعات، حوزة بهداشت و درمانی میباشد. فناوری اطلاعات از روشهای متعددی میتواند به این حوزه کمک نماید .
سیستمهای ذخیره اطلاعات بیمار، سیستمهای اطلاعات دارویی، سیستمهای درمانی و جراحی، سیستمهای پیگیری درمان، سیستمهای درمان از راه دور، سیستمهای راهبری پرستار، رباتهای جراح و سیستمهای پذیرش بیمار و بسیاری دیگر کهدر پس پرده طراحی تمام اینها یک هدف مشترک وجود دارد و آن تسهیل در کار درمان است. با استفاده از این سیستمها بیماردر کمترین زمان بهترین خدمات را دریافت میکند، پزشک تمام وقت از هر جای دنیا که بخواهد به بیماران خود دسترسی داردو اطلاعات بیماران در همه جا به طور کامل در دسترس است. دسترسی همگانی به اطلاعات پزشکی در بستر شبکه های الکترونیکی یک رؤیا نیست آن را به وضوح میتوان در سازمانهای درمانی که به این سیستمها نزدیک شدهاند مشاهده کرد . سامانه هایی مانند ذخیره الکترونیکی اطلاعات سلامت (HER) که میتواند اطلاعات بهداشتی، درمانی و سلامتی فرد را پیش از تولد، یعنی زمانی که فرد دوران جنینی را طی میکند تا پس از مرگ یعنی وقتی دیگر در قید حیات نیست را به صورت اطلاعات جا معی در یک فایل الکترونیکی ذخیرهسازی کرده و آن را در یک شبکه اختصاصی در دسترسی افراد مشخصی قرار دهد، به عنوان نمونه بارزی از کارکردهای فناوری اطلاعات در امر سلامت بهشمار میرود . از این رو سامانه سماس )سامانه مدیریت الکترونیک سلامت( با هدف بالابردن سطح کیفی خدمات سلامت درکشور و تسهیل در ارائه خدمات و ایجاد امکان اخذ ارائه گزارشات آماری و اپیدمیولوژیستی درباره سطح سلامت کارکنان و بهبود در تصمیم گیری مدیران ارشد و میانیِ سازمان ها درباره سرمایه انسانی خود طراحی و راه اندازی شده است.